Η κυβέρνηση, με έναν χουντικής έμπνευσης νόμο του 1971, φέρνει νέα μέτρα περιορισμού και καταστολής του βασικού δημοκρατικού δικαιώματος της διαδήλωσης. Βάζει το χωροφύλακα μέσα στα σωματεία, στους φοιτητικούς συλλόγους, στις διαδηλώσεις, στις συνελεύσεις! Η αστυνομία ορίζεται ως ανώτατη αρχή, με διευρυμένο και επιτελικό ρόλο. Πέρα από το ρόλο της στην επιβολή του νόμου, αναλαμβάνει καθήκοντα “ερμηνείας του νόμου”. Θα μπορεί να καθορίζει τους περιορισμούς που πρέπει να επιβληθούν σε μια διαδήλωση, να επινοεί δικούς της, να έχει τη διακριτική ευχέρεια να αποφασίζει εκ των προτέρων αν θα επιτραπεί μια δημόσια συνάθροιση, αν αυτή είναι αυθόρμητη, ποιοι περιορισμοί θα επιβάλλονται.
Με βάση το “νέο” χουντικό νομοσχέδιο:
-
“Ο οργανωτής της διαδήλωσης οφείλει να γνωστοποιήσει στην κατά τόπο αστυνομία ή λιμενική αρχή την πρόθεσή του να καλέσει το ευρύ κοινό σε δημόσια υπαίθρια συνάθροιση. Η γνωστοποίηση περιλαμβάνει τα στοιχεία ταυτότητας κι επικοινωνίας του οργανωτή (φυσικό πρόσωπο), τον ακριβή τόπο, το χρόνο έναρξης, λήξης, το σκοπό και το δρομολόγιο της διαδήλωσης” (άρθρο 3).
-
Ο οργανωτής της συγκέντρωσης “συνεργάζεται άμεσα με την αρμόδια αστυνομική αρχή και ιδίως με τον αστυνομικό διαμεσολαβητή (σύνδεσμος μεταξύ διαδηλωτών και κράτους) και συμμορφώνεται στις υποδείξεις του παρέχοντας συνδρομή στην τήρηση της τάξης” (άρθρο 4).
-
Αν η κινητοποίηση (πορεία, συγκέντρωση, διαδήλωση) δεν γνωστοποιηθεί “η αστυνομική αρχή δύναται να προβεί στη διάλυση της ανωτέρω συνάθροισης” (άρθρα 3 και 9). Επιπλέον, “επικείμενη δημόσια συνάθροιση μπορεί να απαγορεύεται (κι αν ακόμα έχει γνωστοποιηθεί), αν επαπειλείται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια ή απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής” (άρθρο 8).
Ανάγεται σε ιδιώνυμο η συμμετοχή σε διαδήλωση, αφού:
-
“Όσοι συμμετέχουν σε δημόσια υπαίθρια συνάθροιση, η οποία έχει απαγορευτεί τιμωρούνται με φυλάκιση από ένα (1) έως δύο (2) έτη» (άρθρο 14).
-
“Ο οργανωτής δημόσιας συνάθροισης ευθύνεται για την αποζημίωση όσων υπέστησαν βλάβη της ζωής και της ιδιοκτησίας τους…”. Με τη διάταξη αυτή ενορχηστρώνεται κι ανοίγει ο δρόμος για εκτεταμένες προβοκάτσιες (άρθρο 14).
-
Για την απαγόρευση λαμβάνεται υπόψη και ο αριθμός των διαδηλωτών και η δυνατότητα της αστυνομίας για αλλαγή δρομολογίου ή τόπου συγκέντρωσης (άρθρο 7, παρ. 4).
-
“Εξουσιοδοτείται ο υπουργός Δημόσιας Τάξης να ρυθμίζει τα περί διάλυσης των συγκεντρώσεων” κατά το δοκούν και με συνοπτικές διαδικασίες (άρθρο 15).
Ο περιορισμός των διαδηλώσεων και ειδικά στην παρούσα περίοδο δεν «ήρθε» τυχαία ούτε αποτελεί μεμονωμένη ενέργεια. Πέρα από τον σταθερό και διαχρονικό “πόθο” των κυβερνήσεων και των επιχειρηματικών ομίλων, σήμερα έρχεται να δέσει με την επίθεση στα εργατικά δικαιώματα που προωθείται σε όλα τα επίπεδα με αφορμή την πανδημία. Η κανονικότητα τους επιτάσσει σιγή νεκροταφείου και σκυμμένο κεφάλι. Η πρόθεση παρέμβασης στις διαδηλώσεις συμπληρώνει το συνολικό σχεδιασμό καταστολής που θέλει τον εργαζόμενο λαό στο περιθώριο, άφωνο και τους αγώνες του στο γύψο. Άλλωστε η ένταση της καταστολής και το νέο νομοσχέδιο έρχονται ως συνέχεια των αντιλαϊκών νομοσχεδίων των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ!
Όλοι και όλες σε ετοιμότητα!
Οι αγώνες μας δεν θα μπουν στο γύψο!
Να ματαιώσουμε στην πράξη κάθε προσπάθεια που έχει στόχο να μας βάλει φίμωτρο, να μετατρέψει τους εργασιακούς χώρους σε γκέτο και την αντίσταση σε ποινικό αδίκημα. Είμαστε σε ετοιμότητα γιατί είναι αδίστακτοι, δεν θα διστάσουν να φέρουν σε ψήφιση ένα τέτοιο νομοσχέδιο τέλος Ιούλη ή και τον Αύγουστο. Το έργο το έχουμε ξαναδεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Η καλύτερη απάντηση είναι η ακόμα μεγαλύτερη ισχυροποίηση του σωματείου μας! Με νέες εγγραφές σε κάθε χώρο δουλειάς, μικρό ή μεγάλο! Καλούμε κάθε συνάδελφο να έρθει σε επαφή με το σωματείο, να γίνει μέλος του!
Έχουμε πλούσια πείρα πως εκεί που υπάρχουν μέλη του σωματείου μας έχουμε κατακτήσεις, βάζουμε εμπόδια στην εργοδοτική επίθεση, που με τις ευχές της κυβέρνησης, δεχόμαστε!
Οργανωμένοι είμαστε πιο δυνατοί!